Bij de MGC225 kun je je LAPL(A) TMG converteren naar een PPL(A) TMG. Zoals bekend vliegen we bij de Motor Glider Club 225 met een motorzwever (TMG), voor een SEP aantekening kun je bij de MGC225 niet terecht.
Terug naar de conversie naar PPL(A) TMG: je dient het opleidingsurenverschil tussen LAPL(A) (30 uren minimaal) en PPL(A) (45 uren minimaal) te overbruggen. Je sluit de aanvullende opleidingsuren af met een skill-test.
Uit de EASA regelgeving (FCL.210.A PPL(A) – Ervaringseisen en vrijstellingen) volgt: kandidaten voor een PPL(A) die houder zijn van een LAPL(A) moeten ten minste 15 uur hebben gevlogen op vleugelvliegtuigen na de afgifte van het LAPL(A), waarvan ten minste 10 uur vlieginstructie in een opleidingscursus aan een DTO. Deze opleidingscursus moet ten minste 4 uur solovliegtijd onder toezicht bevatten, met inbegrip van ten minste 2 uur solo-overlandvluchten met ten minste 1 overlandvlucht van ten minste 270 km (150 NM), gedurende welke landingen met volledige stilstand moeten worden uitgevoerd op 2 luchtvaartterreinen die verschillen van het luchtvaartterrein van vertrek.